Menu

Odmładzający makijaż

Z wiekiem zmieniamy nie tylko kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy, lecz również sposób robienia makijażu. Wiele pań popełnia błąd, myśląc, że im są starsze, tym potrzebują mocniejszego makeupu. Nic bardziej mylnego. To, co wygląda dobrze na nastolatce, postarza osobę po 30-tce. 

Pamiętam, gdy pewnego dnia stwierdziłam, iż podkład Estee Lauder, którego używałam od lat, zaczyna podkreślać zmarszczki, kredka do oczu, którą robiłam "kocie oko" zmniejsza optycznie oczy a mocne, kolorowe cienie do powiek wyglądają dość karykaturalnie. 

Zaczęłam szukać nowych dróg pielęgnacji twarzy oraz makijażu i znalazłam idealne dla mnie rozwiązania, którymi chciałabym się z wami podzielić:

1. Podstawa - pielęgnacja
Nawet najlepiej wykonany makijaż nie będzie dobrze wyglądać na niezadbanej twarzy. Prawidłowa pielęgnacja, dobrana odpowiednio do wieku i rodzaju cery zagwarantuje nam, iż twarz będzie wyglądać świeżo i młodo. 

2. Baza 
Rzadko stosuję bazę, jeśli już to taką, która niweluje widoczność porów. Ze względu na to, iż mam suchą cerę, wklepuję tylko w okolicę nosa.

2. Lekki podkład
Tutaj sprawdza się złota zasada: im mniej, tym lepiej. Zrezygnowałam z ciężkich, matujących podkładów, które podkreślały zmarszczki i wysuszały skórę, na rzecz kremów BB. Tak, jak pisałam w poprzednich postach, szczególnie lubię kremy Dr. G. Nakładam podkład punktowo, niewielką ilość a następnie rozsmarowuję i wklepuję.

3. Cienie pod oczami
Moje okropne cienie zakrywam rozświetlaczem, np. YSL. Smaruję dosłownie odrobinkę na cienie, unikając zewnętrznych kącików oczu, w których tworzą się zmarszczki.

4. Makijaż oczu
Rozświetlacz stosuję również na dolnej powiece, bezpośrednio przy linii rzęs. 
Na górną powiekę nakładam jasny cień, nieco więcej przy wewnętrznym kąciku oka. 
Jeśli robię kreskę, to tylko przy górnej linii rzęs (jeśli lubicie podkreślać też dolną powiekę, kreska powinna być dość delikatna i widoczna przede wszystkich przy zewnętrznych kącikach).
Mocno tuszuję rzęsy (długie rzęsy optycznie powiększają oko, przez co wyglądamy młodziej). 
Z wiekiem zmniejsza się również zarys brwi, więc podkreślam je specjalnym błyszczykiem do brwi.



5. Róż
Nakładam na kości policzkowe róż w odcieniu różowym. 


6. Usta
Z wiekiem usta robią się mniejsze i mniej jędrne. Stosuję pomadki i błyszczyki powiększające usta. Kolor dowolny, możecie używać nawet dość intensywnych odcieni.



Makijaż, który opisałam naprawdę działa cuda. Pamiętam, gdy niedawno udałam się do perfumerii, w której makijażystka wykonała mi "profesjonalny" makijaż. Po powrocie do domu, mniej więcej po dwóch godzinach spojrzałam w lustro i przeraziłam się. Pod oczami, na czole miałam mnóstwo zmarszczek a moja cera była poszarzała i wysuszona...Okazało się, że pani użyła do makijażu mocnego podkładu a cienie pod oczami zakryła matującym korektorem. Poza tym zrobiła mi "kocie oko", które zmniejszyło optycznie oczy...

Polecam wam również ciekawy filmik 40-letniej QQ, pokazujący krok po kroku, w jaki sposób można zrobić odmładzający makeup:


1 komentarz :

  1. Bez przesady z tymi zmianami rysów, Ty masz cały czas rysy młodej osoby :). Te linie pod oczami to efekt mimiki, czy "pamiątka" po latach intensywnego kontaktu z słońcem :)?

    OdpowiedzUsuń

Moje cuda i niecuda © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka